روش برای بیدار ماندن شب امتحان

حتما برای شما پیش آمده است که هنوز خیلی از مباحث کتاب درسی را نخوانده اید و فردا هم امتحان دارید. به ذهنتان خطور می کند که امشب باید تا صبح بیدار بمانم تا کتاب یا جزوه را تمام کنم .صدای ساعت ۲ را که می شنوید خواب سنگینی بر پلک های شما فشار می آورد. هرچه تلاش می کنید نمی توانید بیدار بمانید و مجبور می شوید که به رختخواب بروید و بقیه اتفاقات فردا را هم که خودتان می دانید. اگر جزو این دسته از افراد هستید این مقاله بسیار کارامد است. در این مقاله با ۹ روشی آشنا می شوید که می توانید شب قبل از امتحان بیدار مانده و درس بخوانید.

 

۱-صبح کمی تنبل باشید

هیچ کاری سخت تر از بیدار ماندن در تمام شب برای مطالعه امتحان فردا نیست و این به استقامت افراد ربط دارد. از ابتدای روز، انرژی خود را برای مطالعات اواخر شب حفظ کنید چرا که باید  برای تحمل فشار روانی طولانی‌مدت آماده باشید. به خودتان قول دهید کاری را که نیاز به انرژی زیاد  فیزیکی (چه کلی مثل ورزش و چه جزئی)در طول روز داشته باشد انجام ندهید. کم‌تر صحبت کنید، کم‌تر حرکت کنید و از گوشی کم‌تر استفاده کنید

 

 

9 روش برای بیدار ماندن شب قبل از امتحان بدون خواب آلودگی

 

۲-صبحانه سالم

روش بیدار ماندن شب امتحان چگونه است ؟ روز خود را با غذایی که غنی از پروتئین‌ها است آغاز کنید. پروتئین‌ها در اصل تقویت‌کننده‌های انرژی هستند . هر زمان که نیاز است تا انرژی خوبی در طول روز داشته باشید  باید غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم‌مرغ و جوپرک با شیر واستفاده کنید. . این روش شما  را برای ۲۴ ساعت آینده شاداب و متمرکز نگه می دارد.. هم چنین  بسیار مهم است که شما در شب غذای سبک خورده باشید، به طوری که بیش از حد خواب‌آلود نشوید.

 

این فیلم را نیز ببینید         سه مانع بزرگ درس خواندن 

 

۳ -نیم چرتی در بعد از ظهر

استراحت  برای بدن شما ، انرژی و قدرت گرفتن را به بار می‌آورد. توصیه می‌شود که به اندازه کافی در بعد از ظهر بخوابید تا بدن شما برای شب استراحت کافی داشته باشد. مطمئن شوید که بیدار ماندن در  تمام شب ارزشش را دارد در غیر این صورت ممکن است فقط چرخه خواب خود را خراب کنید. اکثر ما قادر به تمرکز بر روی درس در طول روز نیستیم، چون می‌خواهیم محیط اطرافمان کاملا ساکت باشد.تمام منابع حواس‌پرتی مانند تلفن‌ها وپیام رسان ها را قطع کنید. مهم است که جایی را انتخاب کنید که در آن می‌توانید بر روی مطالعات خود تمرکز کنید. شما باید تلاش کنید تا تمرکز کنید و گوشی همراه خود را دور کنید که این واقعا یک قدم مهم است.

 

9 روش برای بیدار ماندن شب قبل از امتحان بدون خواب آلودگی

 

۵ – یک لیست مطالعه اماده کنید

. لیستی از موضوعات یا درس‌هایی که برای مطالعه مهم هستند تهیه کنید زیرا تقریبا غیرممکن است که کل مسیر مطالعه را در یک شب بگذرانید. این لیست را در مقابلتان در  کل شب نگه دارید. با موضوعاتی که ضروری هستند  و از آن لذت می برید و درک می کنید شروع کنید ؛ این به این معنی است که چگونه می‌توانید  از کل شب  به بهترین شکل استفاده کنید. پرداختن به موضوعات کم‌اهمیت تر برای بعد توصیه می‌شود.

 

این مقاله را نیز بخوانید        ۵ روشی که سرعت مطالعه شما را سه برابر می کند 

 

۶- یک دلیل مهم برای مطالعه پیدا کنید

این مهم است  که در طول شب روند درس خواندن را متوقف نکنید اما برای اینکه یکنواخت نباشد  و شما بتوانید  بیشتر و بیشتر در طول شب مطالعه کنید باید  راه‌های دیگری پیدا کنید که موجب علاقه شما به ادامه روند مطالعه شود و در اواسط درس خواندن بی انگیزه و خسته نشوید.

 

9 روش برای بیدار ماندن شب قبل از امتحان بدون خواب آلودگی

 

۷. نوشتن نکات مهم

نوشتن نکات مهم به یادگیری و درک بهتر آن‌ها کمک می‌کند. به همین دلیل است که همیشه باید یک دفتر یادداشت و یک قلم آماده داشته باشید ومهم‌ترین نکته ها را یادداشت کنید . همچنین می‌توانید جدولی از عبارات ویژه یا کلمات دشوار و یک یادداشت کوتاه (از کلمات ۳ – ۶ کلمه)را برای  هر یک ازنکات ایجاد کنید.

 

این فیلم را نیز ببینید                 روش برش کالباس برای خواندن درس های سخت 

 

۸ – وضعیت درست

بله، ما می‌دانیم که شما  در زمان فرا رسیدن شب چقدر مشتاق تخت و پتوی خود خواهید بود. اما واقعیت این است که شما به سادگی اینگونه به خواب می روید. باید روی یک صندلی درست بنشینید و کتاب ها را روی یک میز قرار دهید، به طوری که ژست شما هوشیار باشد، اینطوری خواب به سراغتان نمی آید و به شما کمک می‌کند بیشتر تمرکز کنید.

 

9 روش برای بیدار ماندن شب قبل از امتحان بدون خواب آلودگی

 

۹. از قهوه پرهیز کنید

اگر فکر می‌کنید قهوه به شما کمک می‌کند بیدار بمانید و کافئین آن در زمان شب معمولا مانند یک محافظ برای خواب عمل می‌کند، اشتباه می‌کنید. شما باید از نوشیدن قهوه و یا نوشیدنی‌های انرژی‌زا به طور کامل اجتناب کنید. بهتر است بعد از هر نیم ساعت یک لیوان آب بنوشید. این باعث می‌شود بدن و ذهن شما تازه و فعال شود. این به این معنی است که شما باید مرتبا به دستشویی بروید در نتیجه به شما کمک می‌کند بیدار بمانید.

 

در پایان ، چرا شب بیداری ؟!! اگر در طول ترم برنامه درسی مناسبی داشته باشید شب امتحان آرام ترین و راحت ترین شب برای شما بوده و به خواب عمیقی فرو می روید. اگر روش برنامه ریزی را نمی دانید از ما بپرسید .ما در کنارتان هستیم

 

 

مترجم : غزال عطایی

ویراستار : دکتر افشاری نیک 

 

 

دانلود نمونه سوال امتحانی رایگان زیست یازدهم فصل اول با پاسخنامه تشریحی شماره یک

 دانلود متن

 

دانلود صوت