0
0

۴ تکنیک ساده برای توقف سریع استرس درسی

1533 بازدید
زمان مطالعه : ۴ دقیقه

۴  تکنیک ساده برای توقف سریع استرس درسی

همه ما در مراحلی از رندگی دچار استرس می شویم . استرس هم خوب است و هم بد . زمانی که در سر جلسه امتحان هستید کمی استرس به شما کمک می کند .  اما استرس دائمی برای کنکور یا امتحانات پایانی انرژی شما را هدر داده و باعث می شود نتوانید برنامه درسی خود را به اتمام رسانید . لذا باید آن را مهار کرده و یا کنترل کنید . در این مقاله چند روش ساده را به شما می آموزیم که در مدت زمان کوتاه بتوانید استرس خود را کنترل کنید:

 

 

چند تکنیک برای کنترل استرس

 

این فیلم را نیز مشاهده کنید       ذهن رتبه های برتر چگونه عمل می کند

 

۱- تکنیک توقف آگاهانه ذهن 

ذهن ما دائما در حال تولید فکر و اندیشه است. اندیشه های مثبت نجات بخشند و کمک می کنند تا در جهت رشد حرکت کنیم ولی اندیشه ها و افکار منفی ما را در حالت دوزخی قرار می دهد. نمی گذارد آرامش داشته باشیم و با آرامش درس بخوانیم . در روش توقف آگاهانه ذهن به محض این که افکار استرس زا به مغزمان هجوم آوردند پا را بر پدال ترمز می گذاریم و آن را متوقف می کنیم . این کار در ابتدا سخت است و گاهی غیر ممکن به نظر می رسد ولی بعد از چند با تمرین ذهن ما شرطی شده و می توانیم افکار استرس زا را متوقف کنیم .

 

چند تکنیک ساده برای کنترل استرس

 

این فیلم را نیز مشاهده کنید     وضعیت مد در ذهن دانش آموزان قوی چگونه بوجود می آید؟

 

۲- تکنیک تصور یک منظره دلنشین

همه ما در زندگی در مکان هایی بودیم که بسیار زیبا و رویایی به نظر می رسند. ایستادن کنار ساحل. قدم زدن در پارک در فصل پاییز. نفس کشیدن در دل جنگل . تمام این فضا ها احساس خوب و تجربه فرح بخشی در زندگی به ما داده است. زمانی که افکار استرس زا دوباره در ذهن شما جرقه می زند در کمتر از چند ثانیه افکار را موقف کنید و یک منظره بسیار زیبا را تصور کنید و تلاش کنید چند دقیقه روی این منظره تمرکز کنید . بعد از چند ثانیه احساس خوبی در ذهن شما شروع به وزیدن می کندو آب سردی است بر آتش شعله ور در ذهنتان.

 

چند تکنیک ساده در کنترل استرس

این مقاله را نیز بخوانید       ۷ روش مطالعه و مزایای آن

 

۳- تکنیک تمرکز بر تنفس 

نفس عمیق باعث می شود اکسیژن بیشتری به مغزتان برسد و درنتیجه بهتر می توانید افکارتان را کنترل کنید . در روش تنفس آگاهانه یک نفس عمیق بکشید و چند ثانیه نفس را حبس کنید و آن را بیرون دهید. این کار را ۱۰ بار انجام دهید . با این روش استرس شما خیلی سریع فروکش می کند و شما آرام می شوید. این روش را قبل از خواب بارها تمرین کنید و یک آرامش عمیق را تجربه کنید.

 

چند تکنیک ساده در کنترل استرس

 

این مقاله را نیز مطالعه کنید        ۸ راهکار اساسی در برنامه ریزی درسی و کنکور

 

۴- تکنیک نوشتن 

نوشتن راهی است برای خالی کردن ذهن. ذهنی که پر از افکار استرس زا باشد دیگر جایی برای حل کردن تست های زیست و ریاضی و فلسفه ندارد. افکار استرس زا و منفی وزنه ای است سنگین که شما بر ذهن خود بسته اید. با اجرای تکنیک نوشتن آرامش عمیقی را به خود هدیه دهید. اما چگونه ؟ کاغذ سفیدی را بیاورید و آن را از وسط با خطی به دو قسمت تقسیم کنید. آنچه فکر و روح شما را را آزار می دهد به ترتیب زیر هم در یک طرف کاغذ بنویسید و در ستون مقابل راه حل این مشکل را پیدا کرده و یادداشت کنید. مثلا اگر تست های ریاضی را خوب نمی زنید آن را در یک طرف بنویسید و در طرف مقابل راه حل آن را از اینترنت پیدا کرده و یادداشت کنید و خیلی سریع دست بکار شوید تا آن مشکل حل شود. به این ترتیب شما پاسخی مناسب برای تمام عوامل استرس زا پیدا کرده اید.

اگر باز هم تنوانستید استرستان را کنترل کنید  با ما تماس بگیرید.  ما کمکتان می کنیم.

 

دانلود فیلم
دانلود صوت
دانلود متن
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://drdna.ir/?p=715
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
دکتر افشاری نیک
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد ۴ تکنیک ساده برای توقف سریع استرس درسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.